не уверен что правильно понимаете - повернётся только текстовая консоль на фреймбуфере, на графические приложения это никак не повлияет.
Надо включить поддержку в ядре
Device Drivers --->
Graphics support --->
Console display driver support --->
[*] Framebuffer Console Rotation
и передать в параметрах ядра
fbcon=rotate:<n>
This option changes the orientation angle of the console display. The value ‘n’ accepts the following:
0 - normal orientation (0 degree)
1 - clockwise orientation (90 degrees)
2 - upside down orientation (180 degrees)
3 - counterclockwise orientation (270 degrees)
или в рантайме через sysfs повернуть
The angle can be changed anytime afterwards by ‘echoing’ the same numbers to any one of the 2 attributes found in /sys/class/graphics/fbcon:
rotate - rotate the display of the active console
rotate_all - rotate the display of all consoles
Console rotation will only become available if Framebuffer Console Rotation support is compiled in your kernel.
Например повернуть на 180
echo 2 > /sys/class/graphics/fbcon/rotate_all
https://docs.kernel.org/fb/fbcon.html